zaterdag 1 februari 2014

PROJECT " WE ZIEN ZE VLIEGEN "

 
We zijn weeral een nieuw jaar gestart en we vlogen er de laatste 2 weken letterlijk en figuurlijk terug in ! We werkten met de hele school rond het project " We zien ze vliegen ". Het waren 2 superleuke en leerrijke weken !
 
Hieronder kan u nog eens meegenieten van alle leuke activiteiten !

Het bezoek van de valkenier + roofvogelshow









 
 

Het waren heel mooie vogels en dan vlogen ze van de meneer tot de mevrouw en dat was wel cool ! (Evelyne)
 
De kleine uiltjes waren heel schattig  en de Falklandse karakara was heel grappig.(Rosemarie)
 
Het was een spektakel, vooral de 2 kleine uiltjes en de mooie karakara. (Liam)
 
De karakara was heel grappig, want die leek precies op een kip en die kon ook de kleuren herkennen, want die trok alleen de rode luikjes open, want daar lag het eten. Die zocht ook eten al stappend in tegenstelling tot de kerkuiltjes en de buizerd (Merel)
 
Ik vond het heel grappig vooral de karakara ! (Bent)
 
Ik vond het heel interessant. De oehoe en de karakara vond ik het leukst. (Inti)
 
 
 
 

Ineenzetten en beschilderen van vogelhuisje
 












 
 
 
Ik vind dat iedereen zijn best heeft gedaan. Ik vind het heel erg mooie resultaten!! (Fleur)
 
Het was super leuk om zoiets tof te maken. Iedereen had een super mooi resultaat (Bente)
 
We hebben de afgelopen 2 weken vogelhuisjes gemaakt. We mochten zelf een ontwerp maken, dat was super leuk !(Rosalie)
 
We hebben allemaal een eigen vogelhuisje gemaakt om te verkopen en er zitten er heel mooie bij ! (Ima)
 
Ik vond het leuk om zelf een vogelhuisje te schilderen. Ik vond ze ook allemaal heel mooi. (Margot)
 
Het vogelhuisje was kei leuk om te maken en het is ons dan ook goed gelukt.  Het was een tof werkje ! (Yari)
 
 
 
Schilderen op doek van drieluik
 




 


 
Ons kunstwerk werd op het toonmoment geveild.
Dank u lieve papa van Maurice voor uw hééééél gul bod op ons drieluik ! De kinderen en ik waren bijzonder blij !!!
 
 
Het was heel leuk, want de kleurtinten leken allemaal op saus: de ene mayonaise en de andere cocktailsaus. We hebben gelukkig niets fout gedaan, alleen de juf ;-)
We hadden gedacht dat stap 1 het moeilijkst was, maar de takken waren veel moeilijker. (Merel en Inti)
 
We hebben er hard aan gewerkt. Het was wel effe moeilijk, maar het is ons toch gelukt ! (Joppe en Yari)
 
Het was heel leuk en het resultaat was spectaculair !(Fawaz en Bent)  
 
 
 
 
Technologie:
een vogel of een vliegend voertuig bouwen met lego, technics of knex
 
 
 



 
 
We hebben drie middagen aan de lego gewerkt en hebben er van genoten. Hierboven kan je de resultaten zien. (Joppe)
 
Ik vond het leuk omdat we samen in groep iets konden maken en dat is iets wat iedereen kan. (Maurice)
 
We hebben veel plezier gehad. Het was heel leuk om met de lego te werken en de resultaten zijn ook heel mooi. (Inesa)
 
Het was leuk om met de lego te spelen en zeker met de groep en om ons lego figuurtje te bouwen en dat was leuk! (Nicolaï)
 
Het was leuk met de lego om de groep nog beter te leren kennen. (Jesse)
 
 

 
 
Bezoek van de papa van Mirte,
die werkt op de luchthaven van Deurne
 

 
Heel erg bedankt lieve papa van Mirte voor de zéér interessante en leerrijke uitleg over de werking van de verkeerstoren in de luchthaven !
 
  
 Ik vond het heel interessant wat hij ons allemaal vertelde. Ik heb er heel veel uit bij geleerd en het was ook wel leuk. (Nina)
 
Het was super leuk ! Je leerde hoe het allemaal werkte in de luchthaven en in de verkeerstoren. (Jaser)
 
Het was heel leuk wat je ons allemaal leerde en we kregen heel veel uitleg, dank u!!!! (Fawaz)
 
Ik vond het heel interessant wat hij ons allemaal aanleerde. Ik wist niet dat dat allemaal zo werkte. Ik vond het heeeel leerrijk (Jolien)
 
 
Bezoek aan de luchthaven van Deurne
 
 



 



 


 
 
 
 
 
 
Het was heel interessant. Het was wel een beetje fris, maar het was de moeite waard ! (Liam)
 
 
Ik heb er veel van bijgeleerd. Het waren mooie vliegtuigen. Het was super interessant ! (Nina)
 
Het was heel tof. We hebben vliegtuigen zien opstijgen en landen. We hebben ook een helikopter gezien en we zijn langs de brandweer geweest. (Rosemarie en Bente)
 
We hebben veel bijgeleerd. Het was heel leuk ! We mochten de vliegtuigen zien. We mochten ook op de landingsbaan. Het was een spektakel ! (Joppe en Yari)
 
Het was heel leuk dat er een helikopter landde en er steeg een vliegtuig op . Ik vond het cool dat je in het vliegtuig kon zien. We moesten door een soort deur lopen die biepte als je een metalen ding had, dus moesten we al onze metalen dingen uitdoen, zoals riemen en laarzen. Die moesten we dan in een bakje doen. De gids was super ! Het was ook een mooi museum met allemaal oude vliegtuigen, vooral het kanonvliegtuig was suuuuuuper cool van in wereldoorlog 2 . (Jolien en Ima)
 
Wij vonden het heel interessant en we vonden het ook heel leuk om door de douane te gaan !! :)  (Margot en Fleur)     
 

 
 Opening van ons toonmoment
 
We stonden onze mama's en papa's vol ongeduld op te wachten voor de opening van ons toonmoment.
 


 
 
 
Toen het eindelijk half 4 was, weerklonk er muziek en werden de mensen binnengeleid door onze klas met linten en gingen ze door een haag van alle kinderen met ballonnen en bellenblazers ! Het was prachtig ! Echt een kippenvelmoment !
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 








12 opmerkingen:

  1. het was kei intressant op de luchthaven
    en ook gezellig om het drieluik te maken (ook wel een beetje moeilijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vindt eigenlijk dat alles wat we in het schooljaar al hebben gedaan dat dat allemaal leuk is en we hebben ook een kei toffe juf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het was super leuk met de vogels ik vond het super intersant echt waar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb heel veel bijgeleert over allle vogels ik vond het echt super leuk en we hebben de beste juf ter wereld

    BeantwoordenVerwijderen